Five Nights at Freddy's İncelemesi

İki Bakış Bir Film
0
Five Nights at Freddys Poster

Filmin Türü: Korku-Gerilim-Gizem | Süre: 109 Dakika | IMDB: Link

Five Nights at Freddy's Konusu

Sorunlu bir güvenlik görevlisi olan Mike Schmidt, Freddy Fazbear's Pizza’da çalışmaya başlar. Gece vardiyasında çalışan Mike, işinin kolay geçeceğini düşünür. Ancak Mike işteki ilk gecesinde, gece vardiyasının üstesinden gelmenin sandığı kadar kolay olmayacağını anlar.

Five Nights at Freddy's Yorumu

Ezgi'nin Köşesi

Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan oldurmalı bir yapım kendisi.


Film, Mike adlı başrolümüzün kız kardeşine bakmak uğruna kabul edeceği bir iş etrafında dönen hainlikleri anlatıyor.


Mike'ın rüyasında sürekli kardeşinin kaçırılma sahnesini görmesi, rüya sekansları ve kitapta bahsedilen rüya sahnelerini görünce vay be acaba bir şekilde rüya psikolojisi şu bu diye Freud'a selam çakarlar mı dedim ama olmadı.


Birçok kez oyunlarını Youtube videolarından izleyip durmuştum fakat hikayesinin ne olduğunu bilmiyordum hatta bu yüzden filmi izlerken "Bu karakterleri nasıl film yapabiliriz demişler ve izleyicilerin saçma bulmaması için ruh koyalım da sıvamış olalım bari diye düşünmüşler sanırım" demiştim. Filmden sonra oyunun hikayesi olup olmadığını öğrenme amaçlı kollarımı sıvadım ve başladım araştırmaya.


Aslında hikaye şöyle, William Afton Fredbear's Family Diner'ın CEO'su. Sorumsuz, işkolik bir baba. Adamın ihmali sonucu arkadaşlarının yersiz şakalarıyla oğlunun kafası ısırılıyor ve bu olay "Bite of 83" olarak geçiyor. Tüm olaylar da 83 yılında geçiyor. Oğlu bu olaydan bir süre sonra ölüyor ve William oğlunun beş arkadaşını öldürerek işlere başlıyor. Hikayeler aslında böyle işliyor.


Çocuklar tavşan sembolü çizince, bir de kızı o sihirli oyun dünyasına çekmeye çalışınca aman dedim bu beyaz tavşan olmasın? Bu hikaye de Alice Harikalar diyarında mırıldanmaları olmasın? Bilemedim sayın okurlar, o kadar alt metin analizi yapamayacağım...


Emre the yarım saatte film çözüyoruz timi olarak, Emre filmin kısa bir süresinde polisin işin içinde olacağını, hatta bu kişinin babası olacağını söylemişti ki öyle de oldu. Hikayedeki katilimiz William, hikayenin başında Mike'a iş veren adammış ya enneeğ dedim.


Film genel itibarıyla 12+ yaş grubuna çok hoş gelebilir bir de bolca hayran grubu varmış onlara da hoş gelebilir diye düşündüm. Kızı bir Türk erkek çocuk oyuncuya çok benzettim fakat çıkaramadım. Eğer hatırlayabilseydim gülerdik, olsun. Ben 12 yaşında olmadığımdan ötürü filmi pek beğenemedim. Karakterleri ve oyunculukları elbette ki çok sevdim fakat bolca puan vermem için yeterli bir neden olmadı. Çocuklar ölmüş de ruhları makine içindeymiş de resim çizince anlıyorlarmış da kimse demedi mi arkadaşlar bir dakika bu çocuklar öfkeli ve korkaktı, her şey iyilik hoşluksa bu çocuklar neden rüyalarda garip garip davranıyordu?


Sırf şu kule yaptıkları sahne bana çok tatlı geldiği için biraz insaflı davranarak puanımı bir tık yükseltiyorum.


Ayrıca son anlarda aşırı yorularak izlediğimi belirtmek isterim.


Eğer 12 yaşında oyun sevdalısı, fan sayfalarının müptelası bir ergen değilseniz izlemeyin. Bunları dedim diye de beni linçlemeyin.


Puanım: 3/10


Ezgi'nin IMDB Puan listesi için tık!

Emre'nin Köşesi

''Bu ne saçma sapan film la gardaş?'''(Evet, bu aralar Behzat Ç.'ye sardım.)


Konu ile eleştirimize giriş yaparsak, film kız kardeşinin velayetini huysuz ve leş gibi sigara kokan halasına kaybetmek istemeyen abimiz Mike ve kız kardeşi etrafında geçiyor. Mike'ın işi mecburiyetten kabul etmesi ile de olayla gelişiyor ki, iş bulan kılkuyruğun hal ve hareketlerinden başımıza bir şeyler geleceği belliydi. Sonu da sürprizliydi tabii.


Belirtmem gerekir ki filmin feyz alındığı oyunu ne oynadım ne de herhangi bir oynanış videosunu seyrettim. Belli ki zaten oyun tamamen fan kitlesi için hazırlanan ve en baştan hedef kitlesi belli bir yapım. Oyunu oynayan ve ilgi duyanlar için güzel bir nostalji öğesi olabilecek bir film iken(bundan da emin değilim, tamamen bir varsayım), oyunu oynamayanlar için ise rezaletten öte değil.


Korku öğesi desen yok, dram desen yedirememişler, gerilim desen yok, komedi zaten amaçları değil. O zaman bu filmde ne var? 3 tane haribo ayısını olsun, bunlar da insanları öldürsün. Ölüm sahneleri zaten berbat ne kan ne de bir efekti geçtim, ölüm sahneleri zaten gösterilmiyor. Sahneyi ölüm sırasında kesip siyah arkaplana Comic Sans ile ''karakter öldü'' yazsalar hiçbir fark olmazmış. Filmde hiçbir şey yapmayacaksan, bir boşluktan ve gereksiz diyaloglardan ibaret olacaksan hiç değilse insan araya bir iki tane metafor sıkıştırır, yaşanılan topluma, bir iki şeye atıf yaparsın. Belki bir iki tane güzel söz çıkar dedim, adamlarda o da yok.


Katilimiz baba, e babanın da motivasyonu yok. Önceki yazılarımdan birisinde belirtmiştim, en sevmediğim şey motivasyonsuz katiller. Yok efendim psikopatmış da, yok canı istemiş... Zaten birazcık zeka kırıntısı olan filmlere 4-5 puandan aşağısını oyunculuklar çok iyi olmasa dahi veriyorum. Eğitim yılı içerisinde 5. çocuğuna hamile, notu kıt İngilizce öğretmeni değilim.


Five Nights at Freddy's, yapım olarak da fan kitlesi için yapılan film olduğu için de yaptığım tüm bu eleştirilerin de bilincindeydi. Filmin muhtemelen amacı fan kitleyi çekip ne kadar cebimize para koyabiliriz kaygısından ötesi olmadığı çok aşikâr. Böyle durumda da ne filme eleştiri yapmanın bir mantığı kalıyor, ne de buna bir film demenin.


Filmin kitlesi 11-13 yaş gerilim filmlerine adım atan hanımefendiler ya da bıyıkları daha yeni terlemeye başlayan delikanlılar olabilir. Daha önce bahsettiğim, filmde kan öğesi bulunmaması sebebi de aslında bu. Belirli yaş altına da hitap edebilmek, yaş sınırına takılmamak ve beyaz perdeye çekebilmek için bu tür unsurlardan kaçınmışlar.


Kötü arkadaşım film, çok kötü. Filmin son 40 dakikasında artık sıkıntıdan hayatı sorgulamaya başladım, anksiyetem tuttu. Filmi tam olarak böyle seyrettim;

Allahsızlar zaten filmi 1 saat 50 dakika yapmış, yapmamış ki şöyle bir 1 saat 25 dakika. Bu filmin bıraktığı sıkıntı etkisinden dolayı Ezgi ile hemen arkasından bir film daha izlemeye karar verdik, gün böyle bir film ile sonlanmamalı. Yazımı burada sonlandırıyorum, okuduğunuz için teşekkür ederim, daha güzel filmlerde buluşmak dileği ile.


Puanım: 3/10


Emre'nin IMDB Puan listesi için tık!

Bir önceki film yorumumuz Who Am I'ı okumak için tıkla

Bizi Instagram hesabımızdan takip etmeyi unutmayın

Yorum Gönder

0Yorumlar

Yorum Gönder (0)