Palm Springs İncelemesi

İki Bakış Bir Film
0
Thanksgiving Poster

Filmin Türü: Komedi-Fantastik-Gizem | Süre: 90 Dakika | IMDB: Link

Palm Springs Konusu

Palm Springs, bir düğün gününü tekrardan yaşadıkları bir döngüye hapsolan Nyles ve Sarah'nın hikayesini konu ediyor.

Palm Springs Yorumu

Ezgi'nin Köşesi

Bir şey arıyoruz da böyle slasher filmi, katil filmi falan abi azıcık şaşıralım ya...


Filmimiz bir şükran gününde indirimli mağaza açılışı sonucunda yaşanan bol kanlı ve vahşetli dramatik (!) sahneler ile başlıyor. Aradan bir yıl geçiyor ve şükran günü yaklaşırken mağazanın sahibi diyor ki "Vay efendim bana neymiş, ben yine açarım mağazamı, bakarım parama"


Yazık gariplerim burayı görmemişler ki, neydi o Sephora'nın çanta hediye etmesi... Eli Roth gelsin de bunu film yapsın, IMDB:9.8, korku, vahşet, gerilim, izdiham ne ararsan var...


Bu geçen bir yılın ardından intikamcı bir katil doğuyor, siz misiniz açgözlülük yapan, o mağazaya kim akın akın koştuysa gidiyor öldürüyor, aman onlar nasıl ölüm sahneleri, verdiğim puanın bir bölümü tamamiyle ölüm sahnelerinden aslında, epey yaratıcı olmuş.


E tabii her filmde olduğu gibi oturup tahmin ediyoruz, katil daima yanınızdan biridir, sizinle bağlantılıdır ve genellikle en güvendiklerinden biridir. Tamam bunlar cepte iyi hoş her şey, kızın bir eski sevgilisi, bir de şimdiki sevgilisi var, bunlar da gözümüze epey fazla sokuluyor ve diğer tüm kişiler bir bir ölüyor. Biz bu noktada tahmin timi olarak, filmin en başındaki karısı ölen mağaza çalışanı olduğunu düşündük ama filmde bir daha onu görememek aklımı karıştırdı çünkü neydi, katil daima yanınızdan biridir.


Katilimiz patır patır öldürdü, en son başrol kızımıza geldi, ailesini arkadaşlarını kaçırdı falan, siz misiniz popüler olmak isteyen dedi canlı yayında kafa kesti. E herkesi öldürüyor, nerede savaşılacak da katili göreceğiz derken sevimsiz başrol kızımız bir anda zeki oldu ve katili buldu.


Katil kimmiş biliyor musunuz? Kilimcinin oğlu. Filmde bir ara muhabir vardı. O olsa daha çok şaşırırdım. Film baya ben ters köşe yapmak istiyorum, kimse tahmin etmesin de başarılı sayayım kendimi zihniyetiyle oluşmuş. Katilimiz polismiş, e iyi hoş o da neden derseniz, şu mağaza çalışanı vardı ya, heh onun karısıyla yasak ilişki yaşıyormuş da kadının bunun çocuğuna hamileymiş, e kadın ölünce de adam intikam almak istemiş, vav.


E Ezgi güzel kişi seçilmiş, ters köşe olmuş derseniz de filmde bu adam ve kadın arasındaki bağlantıyı anlamanıza imkan sağlayan tek bir bakış tek bir konuşma yok, böyle ters köşe filmi ben de yaparım.


Eğer derseniz ki, slasher film piyasasını bitirdim, tüm filmleri izledim. İzleyebilirsiniz pek tabii ki ama piyasadaki filmlerin yanına yaklaşamayacak, ortalama, ölüm sahneleri yaratıcı olan filmdi benim için.


Puanım: 5/10


Ezgi'nin IMDB Puan listesi için tık!

Emre'nin Köşesi

Thanksgiving, kara cumanın akşamında zengin bir yerel iş adamının mağazasında yapacağı indirim gününde yaşanan trajedi sonrası bu durum ile ilgili kendisine bir motivasyon yaratan seri katili ve kendilerini bu katilden korumaya çalışan yerel halkın yaşadıklarını anlatıyor.


Filmi böyle okuduğumuzda film tabii bize ilgi çekici geliyor, klasik ve ilgi çekici bir slasher tarzı film olduğunu düşünüp filme dalıyoruz. Evet, film slasher tarzda bir film, ancak ne kadar klasik burası tartışılır. Thanksgiving gerek sürekli yayınladığı fragmanları, ilgi çekici afişi ve oldukça fazla hayran kitlesi olan slasher türü sebebiyle ilgiyi üzerine zorlanmadan çekebildi. Peki, bir filmin fazla izlenmesi o filmin kaliteli olduğunu gösterir mi? Şahsen pek sanmıyorum.


Thanksgiving, yaklaşık 2 saatlik süresi içerisinde beni içine çekmekte çok zorlandı. Filmde kesinlikle bir olmamışlık var, tam adını koyamıyorsunuz ama bunu hissediyorsunuz. Filmin son 15-20 dakikasında biraz daha içine girebilsem de film ağzımda kekremsi bir tat bıraktı. İlk 1 saatlik bölümde beni pek de içine çekemediği kavgalar ve beğendiğimi söyleyemeyeceğim oyunculuklar benim için filmi birçok noktasında sıkıcı hale getirdi. Peki güzel olan ögeler film içerisinde yok mu? Var, olmaz mı... Örneğin, film uzun zamandır izlediğim en iyi ölüm sahnelerine sahip. Gerçekten çok iyi işlenmiş ve bana göre zekice görselleştirilmiş. Her cinayette içiniz cız ediyor ve maktulümüzün acısını hissediyoruz. Bir puan fazla vermemin sebebi de bu aslında, yoksa benim için filmin ederi 4 puan.


Filmin sonuna gelirsek, katilin motivasyonu tam bir fiyasko. Ben nerden bileyim ya da benim için ne gibi bir önemli sebebi olsun böyle bir motivasyonun. Katil manav çıksa aynı etkiyi yapardı, twist'in olmadığı saçma sapan bir finali var filmin.


Tüm slasher filmlerini izledim, bana amaçsızca izleyeceğim zaman geçirmelik bir film lazım, ben bu türün zaten hastasıyım diyorsanız seyredebilirisiniz pişman olmazsınız, ancak benim beklentilerim var diyorsanız şahsen ben önermiyorum, filmde bir olmamışlık var, zaten tatsız tuzsuz bir film incelemesi yapmış olmamdan da fark etmişsinizdir.

Puanım: 5/10


Emre'nin IMDB Puan listesi için tık!

Bir önceki film yorumumuz The Killing Room'u okumak için tıkla

Bizi Instagram hesabımızdan takip etmeyi unutmayın

Yorum Gönder

0Yorumlar

Yorum Gönder (0)